Jdi na obsah Jdi na menu
 


 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

2.-realny-kapitalismus---bezdomovci.jpg

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ruka-se-retezem.jpg

Sestavil Dr.MV.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Výdaje na armádu USA oproti zbytku světa.

Americký rozpočet předstihuje všechny ostatní národy ve vojenských výdajích. Světové vojenské výdaje činily více než 1,6 bilionu $ v roce 2015. Výdaje USA tvořily 37 procent z celkové sumy. Americké vojenské výdaje jsou zhruba o velikosti  sedmi největších vojenských rozpočtů na celém světě.

Výdaje na armádu USA převyšují rozpočet Číny 2 X. Za každý dolar který Čína utratí za armádu, USA utratí $ 2.77
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Co je veřejný dluh ČR.

Filosofie výpočtu/modelu:

Zadlužení je podle metodiky Eurostatu ESA95: Veřejný dluh = Státní dluh + Dluh za kraje + Dluh za zdravotní pojišťovny

Statistika je mezinárodně srovnatelná - ESA95 je jedna metodika pro všechny státy EU.

  1. Vezmu veřejný dluh ke konci loňského roku oficiálně oznámený Ministerstvem financí ČR a odsouhlasený Eurostatem. Od tohoto čísla běží dluhové hodiny od 1. ledna aktuálního roku.

  2. Pak je potřeba dosadit do modelu do jakého čísla mají dluhové hodiny doběhnout k 31. prosinci aktuálního roku. Používám odhad Ministerstva financí zveřejněný v aktuálním Fiskálním výhledu Ministerstva financí ČR. Předpokládám, že tamní prognóza přímo od zdroje je nejlepší. Tento odhad pak doladím a zpřesním s ohledem na aktuální vývoj/plnění státního rozpočtu.

Pak,
průměrná rychlost zadlužování za 1 sekundu = [(B)-(A)] / [365*24*60*60]

Další projekce jsou založené prognóze Ministerstva financí ČR a na datech z Českého statistického úřadu. Např. průměrná rychlost HDP je vypočtena z rozdílu mezi stavem HDP v běžných cenách ke konci minulého roku a očekávanou výší ke konci aktuálního roku - přesně podle prognózy Ministerstva financí ČR.

 

------------------------------------------------------------------------------------

kamera-na-sloupu.jpg

 

Kamerový system v Jablonném nad Orlicí v provozu.Ovšem jeden člen městské policie je žalostně málo, Jablonné nad Orlicí by si zasluhovalo samostatnou městskou policii !

Přibližně stejně velká města mají svoji samostatnou městskou policii, např. Chvaletice ....

 

Ale zrovna tak dobrý počin by byl pro město supermarket, tento projekt neprošel, protože v pozadí stály jiné postranní zájmy. V současné době se o tom přesvědčujeme a doufáme, že se někdy dozvíme o co vlastně šlo. Ten kdo stál v pozadí / tehdejší zastupitelstvo v čele se starostou / se nesmazatelně zapsal, tímto negativním počinem do historie Jablonného nad Orlicí. 

4.-penny_fasada1.jpg

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

3.-paul-roberts.jpg

 

 


Důkazy že : Vláda USA je největší zločinecká organizace v lidské historii, píše - Paul Craig Roberts

09.01.2016 | Kategorie: Články a sloupce | Tagy: | Vytisknout článek Vytisknout článek

Důkaz že vláda USA je největší zločinecká organizace v dějinách lidstva

Paul Craig Roberts

Americká vláda trvá na tom, že její zákony jsou nadřazeny svrchovanosti jiných národů. Washington tvrdí, že americké soudy mají pravomoc nad cizími státními příslušníky a tvrdí, že americké soudy mají extrateritoriální pravomoc i v zahraniční v případě události, s kterými Washington nebo americké zájmové skupiny nesouhlasí. Snad nejhorší porušení lidských práv a mezinárodníích vztahů je Washingtonem praktikované pohrdání suverenitou cizích zemí a Washingtonem provozovaná scestná praxe vykonávat nelegální moc nad cizími státními příslušníky, pouze na základě obvinění z terorismu bez důkazů.

Vezměme si pár příkladů. Washington nejprve přinutil švýcarskou vládu, aby porušovala své vlastní zákony o bankách. Pak Washington přinutil Švýcarsko ke zrušení bankovního tajemství . Údajně, Švýcarsko je demokracie, ale zákony v zemi jsou upravovány ve Washingtonu od lidí, kteří nejsou voleni švýcarskými občany.

Například - "fotbalový skandál", Washington vymyslel, zřejmě za účelem ztrapnění Ruska. Domácí fotbalové organizace je ve Švýcarsku, ale to nezastavilo Washington, poslat agenty FBI do Švýcarska, zatknout švýcarské občany. Zkuste si představit, že Švýcarsko odesílá švýcarské federální agenty do USA, aby zatkli američany.

Představte si pokutu ve výši 9 miliard dolarů, které Washington uložil francouzským bankám pro nesoulad s politikou Washingtonu ve věci sankcí proti Íránu.  Washington si osvojuje právo kontroly nad zahraničními finančními institucemi, tyto nelegální akce donucování k tomu, že sankce Washingtonem uložené Íránu musí respektovat i další suverénní země, tyto akce USA jsou přísně nezákonné. v  tomto případě máme příklad trojité protiprávnosti, na základě vymyšlených a smyšlených obvinění, na základě kterých byly uloženy tyto sankce.

Washington tvrdil , že má pravomoc nad smlouvou, mezi francouzským loděnicemi a ruskou vládou a nutil francouzskou společnost porušit smlouvu, i za cenu pokuty miliardy dolarů pro tuto společnost . To bylo součástí Washingtonské "výuky " neposlušných a udělení lekce Rusům za nedodržování Washingtonských rozkazů ohledně Krymu.

Zkuste si představit svět, v němž každá země uplatni extrateritorialitu, jako své právo. Planeta by byla ve stálém chaosu

Neokonzervativní politika Washingtonu tvrdí, že si historie a svět vybrala Ameriku, aby vykonávala svou nadvládu nad světem,  Pouze vůle Washingtonu se počítá. Zákonů, jako takových není ani potřeba, jako když Richard Armitage náměstek ministra zahraničí USA řekl prezidentovi Pákistánu, že když nebudete dělat, co se vám říká, "budeme vás bombardovat do doby kamenné."

Zkuste si představit, prezidenty Ruska a Číny dávat takový příkaz suverénnímu národu

Ve skutečnosti, Washington bombardoval rozsáhlé oblasti Pákistánu, vraždil tisíce žen, dětí a starých lidí . Washington odůvodnil tyto akce tvrzením o právu vojenských akcí USA  i v cizích zemích. přesto, že Washington s nimi není ve válce.

Jak strašné všechny tyto akce jsou, nejhorší z Washingtonských zločinů proti jiným národům je, když Washington unese občany třetích zemí a udělá z nich vězně na Guantánamu na Kubě, nebo je umístí do tajných sklepení v satelitních státech, jako je Egypt a Polsko a na nich vykonává nepřípustné akty,jako je mučení, což je i v rozporu se zákony ve Spojených státech a  mezinárodním právem. Tyto neslýchané zločiny dokazují mimo veškerou pochybnost, že americká vláda je nejhorší zločinecká skupina, která kdy existovala na Zemi.

Když zločinec,George W. Bush a jeho neokonzervativní režim zahájil svou ilegální invazi do Afghánistánu, zločinný režim ve Washingtonu zoufale potřeboval "teroristy" s cílem poskytnout zdůvodnění pro ilegální invazi, která představuje válečný zločin, podle mezinárodního práva. Nicméně, tam nebyli žádní teroristé. Takže Washington rozhazoval nad Afganistanem letáky , které nabízeli tisíce v dolarech za "teroristy". A tak různé ozbrojené bandy reagovali na tuto příležitosti a zadržovali každého, kdo nebyl nikým chráněn a prodávali je američanům , jako teroristy.

8.1. 2016 Fayez Mohammed Ahmed Al-Kandari byl propuštěn po 14 letech mučení a věznění bez soudu na Guantanámu na Kubě na svobodu, aby si užil "svobodu a demokracii v Americe." Důstojník armády USA, plukovník Barry Wingard, který zastupoval Al-Kandariho řekl, že "není prostě žádný jiný důkaz než on je muslim a v Afghánistánu byl v nevhodnou dobu".to je něco, co jsem nikdy neviděl jako ospravedlnění pro uvěznění.

Upravil a přeložil : Dr.MV.

Zdroj web : Paul Craig Roberts

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Princetonská Universita .

Princetonská studie: v USA už není skutečná demokracie.

Pyki5gv7hpf2qwunerkw

Martin Gilens, Benjamin Page autoři studie.

 

Nová studie z Výzkumu na Princetonské universitě má špatnou zprávu pro americkou demokracii, a sice, že již neexistuje!

 Výzkumníci Martin Gilens a Benjamin,  říkají,  že v posledních několika desetiletích amerického politického systému se systém pomalu transformoval z demokracie do oligarchie, kde bohaté elity ovládají celou společnost.

S využitím dat vycházející z více než 1800 různých politických iniciativ, 1981-2002, došli k závěru, že bohaté, dobře propojené osoby na politické scéně řídí směr země, bez ohledu na vůli, nebo dokonce proti vůli většiny voličů.

Říkají :

"Ústředním bodem, který vyplývá z našeho výzkumu je, že ekonomické elity a organizované skupiny, zastupující své obchodní zájmy, mají rozhodující dopad na nezávislou americkou vládní politiku," píší, " průměrní občané mají malý, nebo žádný vliv na politiku vlády."

Pro ilustraci, Gilens a Page porovnávají politické preference Američanů - skupina I. obyčejných občanů a skupina II. lobbistických nebo podnikatelských skupin.  Zjistili, že vláda, ať už republikánská či demokratická, hlavně sleduje a preferuje zájmy druhé skupiny.

Výzkum dává na vědomí, že to není nový vývoj způsobený, řekněme, poslední rozhodnutím Nejvyššího soudu, které umožňuje dávat více peněz do politiky, jako je například Citizens United/ Občané v United se snaží zajistit tradiční americké hodnoty, kontrolu vlády, svobodu podnikání, silnou rodinu, a národní suverenitu a bezpečnost. Cílem Občané United je obnovit odkaz otců zakladatelů "svobodného národa, vedených poctivosti, zdravým rozumem a dobrou vůlí občanů. nebo jak tento měsíc rozhodl o - McCutcheon v. FEC . / rozhodnutí o regulaci volebních příspěvků a darů kandidátům do voleb / Výzkumné údaje sahají, až do roku. 1980 to napovídá, že to byl dlouhodobý trend, a proto je těžké pro většinu lidí toto sledovat a vnímat.


 

Upravil : Dr. MV.

 

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk     

 

Podívejme se na to, jak se Pán Ježíš Kristus dívá na bohatství:

Lukáš 18:24-25

Když Ježíš viděl, jak se zarmoutil, řekl: "Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství! Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý člověk vešel do Božího království."

 Proto  Ježíš říká – prodej všechno, co máš, rozděl to chudým a budeš mít poklad v nebi. Zbav se toho, co ti brání vstoupit do vztahu s Bohem.

Proto lze konstatovat,že touha po majetku je v rozporu s křesťanstvím a proto snahy církevních hodnostářů jsou zvrhlé a v rozporu se základními principy KŘESŤANSTVÍ , určitě se nemají šanci dostat do "království božího"

 

K VÍŘE V BOHA NENÍ POTŘEBNÁ ŽÁDNÁ ORGANIZACE, TUDÍŽ ANI CIRKEVNÍ NE  KAŽDÁ BYTOST, BUĎ BOHA V SRDCI MÁ, NEBO NE....

 

 Výplatní PÁSKA CÍRKVÍ

APOŠTOLSKÁ CÍRKEV
Registrace: 1989
Počet duchovních v roce 2005: 156
Počet věřících v roce 2001: 4 584
Počet duchovních v roce 2010: 184
Počet věřících v roce 2011: 4 934
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 27
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 48 529 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 1 056 336 374 Kč

BRATRSKÁ JEDNOTA BAPTISTŮ
Registrace: 1951
Počet duchovních v roce 2005: 21
Počet věřících v roce 2001: 3 641
Počet duchovních v roce 2010: 49
Počet věřících v roce 2011: 3 208
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 66
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 14 081 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 227 862 069 Kč

CÍRKEV ADVENTISTŮ SEDMÉHO DNE
Registrace: 1951
Počet duchovních v roce 2010: 93
Počet věřících v roce 2011: 7 394
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 79
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 31 000 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 520 827 586 Kč

CÍRKEV BRATRSKÁ
Registrace: 1951
Počet duchovních v roce 2005: 90
Počet věřících v roce 2001: 9 971
Počet duchovních v roce 2010: 111
Počet věřících v roce 2011: 10 872
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 98
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 32 335 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 761 051 303 Kč

CÍRKEV ČESKOSLOVENSKÁ HUSITSKÁ
Registrace: 1920
Počet duchovních v roce 2005: 388
Počet věřících v roce 2001: 99 356
Počet duchovních v roce 2010: 382
Počet věřících v roce 2011: 39 276
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 103
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 114 472 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 3 085 312 000 Kč

CÍRKEV ŘECKOKATOLICKÁ
Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 37
Počet věřících v roce 2001: 7 704
Počet duchovních v roce 2010: 45
Počet věřících v roce 2011: 9 927
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 223
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 12 641 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 298 933 257 Kč

CÍRKEV ŘÍMSKOKATOLICKÁ
Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 2753
Počet věřících v roce 2001: 2 748 918
Počet duchovních v roce 2010: 3 191
Počet věřících v roce 2011: 1 083 899
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 340
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 951 466 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 47 200 000 000 Kč

ČESKOBRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 228
Počet věřících v roce 2001: 117 540
Počet duchovních v roce 2010: 256,7
Počet věřících v roce 2011: 51 936
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 202
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 82 957 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 2 266 593 186 Kč

EVANGELICKÁ CÍRKEV A.V. V ČR

Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 11
Počet věřících v roce 2001: 14 914
Počet duchovních v roce 2010: 18
Počet věřících v roce 2011: 6 645
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 363
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 5 574 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 118 506 407 Kč

EVANGELICKÁ CÍRKEV METODISTICKÁ
Registrace: 1951
Počet duchovních v roce 2005: 45
Počet věřících v roce 2001: 2 705
Počet duchovních v roce 2010: 51,5
Počet věřících v roce 2011: 1 952
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 38
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 15 760 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 367 634 208 Kč

FEDERACE ŽIDOVSKÝCH OBCÍ V ČR
Registrace:Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 36
Počet věřících v roce 2001: 1 527
Počet duchovních v roce 2010: 112
Počet věřících v roce 2011: 1 132
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 27
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 12 093 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 272 064 153 Kč

JEDNOTA BRATRSKÁ
Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 73
Počet věřících v roce 2001: 3 443
Počet duchovních v roce 2010: 112
Počet věřících v roce 2011: 2 156
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 19
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 31 316 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 601 707 065 Kč

LUTERSKÁ EVANGELICKÁ CÍRKEV A.V. V ČR
Registrace: 1995
Počet duchovních v roce 2005: 13
Počet věřících v roce 2001: 5 420
Počet duchovních v roce 2010: 11
Počet věřících v roce 2011: 2 591
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 238
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 3 725 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 113 828 334 Kč

NÁBOŽENSKÁ SPOLEČNOST ČESKÝCH UNITÁŘŮ
Registrace: 1930
Počet duchovních v roce 2005: 3
Počet věřících v roce 2001: 302
Počet duchovních v roce 2010: 4,5
Počet věřících v roce 2011: 155
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 35
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 1 394 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 35 999 847 Kč

PRAVOSLAVNÁ CÍRKEV V ČESKÝCH ZEMÍCH
Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 155
Počet věřících v roce 2001: 23 053
Počet duchovních v roce 2010: 169
Počet věřících v roce 2011: 20 628
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 122
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 44 996 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 1 146 511 242 Kč

SLEZSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ A. V
Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 87
Počet věřících v roce 2001: 14 038
Počet duchovních v roce 2010: 102
Počet věřících v roce 2011: 8 162
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 80
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2011: 29 676 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 654 093 059 Kč

STAROKATOLICKÁ CÍRKEV V ČR
Registrace: Rakousko-Uhersko
Počet duchovních v roce 2005: 35
Počet věřících v roce 2001: 1 614
Počet duchovních v roce 2010: 47
Počet věřících v roce 2011: 1 736
Počet věřících na jednoho duchovního v roce 2011: 37
Výše roční finanční podpory od státu v roce 2010: 12 738 000 Kč
Výše finanční náhrady podle navrhovaného zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi: 272 739 910 Kč

---------------------------------------------------------------------------------------------------
 

Definice Státního dluhu .

 

Státní dluh (nebo také veřejný dluh a národní dluh) jsou peníze, které dluží kterákoli úroveň státní správy – tedy vláda (ať už centrální či federální) nebo krajské či obecní zastupitelstvo.

Jelikož správní organizace reprezentují lid dané země, lze státní dluh považovat zároveň za dluh jednotlivých daňových poplatníků.

Státní dluh se dělí za prvé podle toho, kdo je věřitelem státu. Podle toho se rozlišuje vnitřní (věřitelé občané státu či právnické osoby v něm registrované) a vnější zadlužení (zahraniční subjekty). Vláda si půjčuje obvykle emisním financováním (vydáváním obligací a dalších cenných papírů). Dalším způsobem pro méně lukrativní země je možnost půjčovat si od obchodních bank nebo nadnárodních institucí (např. Evropská či Světová banka).


Eurozóna
 Principy činnost EU



Hospodářská měnová unie

Evropská hospodářská a měnová unie je oblast jednotné měny v rámci jednotného trhu EU, kde se lidé, zboží, služby a kapitál pohybují beze všech omezení. Členské státy Unie koordinují svoji hospodářskou politiku a zároveň používají společnou měnu Euro. Pravidla a cíle hospodářské a měnové unie jsou definovány Maastrichtskou smlouvou.

eurozona

Společná hospodářská politika je záležitostí rady ministrů financí členských zemí Evropské unie. Na tvorbě společné hospodářské politiky se podílí i Dánsko, Švédsko a Velká Británie, které si však ponechaly vlastní měnu nevstoupily dělat měnové unie.

Společnou měnovou politiku má na starosti Evropská centrální banka. Ta může jako jediná instituce v Evropské unii ovlivňovat měnovou politikou kurs Eura vůči třetím státům a reagovat tak na vývoj evropského hospodářství. Kromě evropské centrální banky existují i jednotlivé banky národní, které však nemají žádnou pravomoc nezávislé měnové politiky.

Výhodou společné měnové unie je ztráta kursovního rizika a kursovních poplatků. To zlepšuje podmínky pro vzájemný obchod a investice mezi jednotlivými členy unie a výrazně přispívá k volnému pohybu kapitálu. Nevýhodou je naopak skutečnost, že se členské státy musely vzdát vlastní nezávislé monetární politiky. Tuto pravomoc má pouze Evropská centrální banka. Ta však musí dbát na prosperitu celé Unie a nemůže tak pomoci členskému státu v případě recese v takové míře v jaké by mu dokázala pomoci intervence domácí centrální banky.

Po druhé světové válce byly všechny evropské měny fixně vázány na americký dolar, jehož kurs se odvíjel od ceny zlata. V roce 1971 se však tento tzv. Brettonwoodský systém rozpadl. Státy Evropské unie se pak v roce 1979 domluvily na vytvoření evropského měnového systému, který měl nahradit Brettonwoodský systém. Byla vytvořena tzv. Evropská měnová jednotka (EMU), která byla jakýmsi váženým průměrem všech evropských měn. Od této měnové jednotky se pak vypočítávaly směnné kursy mezi jednotlivými evropskými měnami. Vzájemné kursy mezi jednotlivými měnami tak byly pevně stanoveny a povinností členských států bylo zamezit změnám vzájemných kurzů větších než ±2,25%. Pokud hrozilo, že změna kurzu bude větší, byla centrální banka dotyčného státu povinna intervenovat a navrátit kurz do původního stavu.

Tento systém vydržel až dělat začátku devadesátých nechaný, kdy se většina evropských měn navázala na Německou marku.V roce 1993 se členské státy v Maastrichtské smlouvě domluvily na vytvoření společné evropské měny euro, která vstoupila v platnost v roce 1999. Nejprve pouze v bezhotovostním styku od roku 2002 i ve styku hotovostním.

Pro přijetí eura musí stát splnit tzv. Maastrichtská kritéria, jež mají za cíl udržet cenovou stabilitu v Eurozóně i po přijetí nových členů. Kritéria jsou následující:

  • Roční deficit veřejných financí nesmí překročit hranici 3% a celkový státní dluh hranici 60% (pokud je tento dluh výrazně vyšší, musí mít alespoň dlouhodobě klesající tendenci).
  • Míra inflace může být pouze o 1.5 % vyšší než je průměr tří členských státu s nejnižší mírou inflace.
  • Stát musí nejméně dva roky před přijmutím Eura svázat svoji měnu s Eurem a během této doby nesmí svoji měnu devalvovat.
  • Dlouhodobá úroková míra může být pouze o 2 % vyšší než je průměr tří členských státu s nejnižší úrokovou mírou.

Poté co stát splní všechna Maastrichtská kritéria může přijmout společnou evropskou měnu Euro. Každý stát používající Euro však musí dodržovat pakt růstu stabilita, který státy zavazuje k deficitu veřejných financí menšímu než 3% HDP a celkovému zahraničnímu dluhu menšímu než 60% HDP.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------